Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η παγκοσμίου φήμης πιανίστρια Gabriela Montero έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Είναι μια από τις μεγαλύτερες κλασικές πιανίστριες στον κόσμο. Είναι διάσημη συνθέτης και ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα στο είδος της.
Η φημισμένη Gabriela Montero (Γκαμπριέλα Μοντέρο) πραγματοποιεί την παρθενική της εμφάνιση στη χώρα μας, την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου, στην αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών καθώς θα δώσει μία και μοναδική συναυλία, με έργα των Schumbert και Schumman.

Στο βιογραφικό της έχει μεγάλες διεθνής μουσικές στιγμές, που σημαδεύονται από συνεργασίες με κορυφαίους σολίστ του κόσμου, όπως η πιανίστρια Martha Argerich ο βιολοντσελίστας Gautier Capucon , ο μαέστρος Carlos Miguel Prieto . Είναι ενδεικτικό επίσης ότι επιλέγει ως μία από τους διεθνής καλλιτέχνες που προσκλήθηκαν να συμμετάσχουν στην επίσημη έναρξη της προεδρίας Ομπαμα.
Στο ενεργητικό της η Gabriela Montero έχει και ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Τον αυτοσχεδιασμό, που μέχρι μερικές δεκαετίες πριν χαρακτήριζε όλους τους μεγάλους συνθέτες της κλασσικής μουσικής. Η πηγαία αυτή έμπνευση και αυτοσχεδιαστική ικανότητα δε μπορούσε παρά να εκφραστή και με νέα δημιουργία και σύνθεση. Η Gabriela Montero τιμήθηκε ήδη για το συνθετικό της έργο με το βραβείο “Latin Grammy ”.

Με την ευκαιρία αυτή δέχθηκε να δώσει στο “pronews.gr” μια συνέντευξη που παρουσιάζει πολύ ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
κ.Gabriela Montero είναι η πρώτη φορά που έρχεστε στην Ελλάδα για συναυλία. Ποια είναι τα αισθήματά σας για την χωρα του θεού της μουσικής, του Απόλλωνα αλλα και των Μουσών;
 Έχω το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για την τεράστια συμβολή της Ελλάδας στον πολιτισμό του κόσμου. Πάντα ευχόμουν να παίξω στην Ελλάδα και να γνωρίσω το εκπληκτικό της κοινό.
Υπάρχον πολλοί μεγάλοι πιανίστες στον κόσμο στην ειδική κατηγορία του κλασσικού πιάνου, αλλά αυτό που είναι εκπληκτικό στην δική σας περίπτωση, είναι η ικανότητά σας να αυτοσχεδιάζεται, χωρίς να αναφέρεσθε σε ένα γραμμένο μουσικό κείμενο. Αυτό είναι εκπληκτικό. Ποια είναι η κινητήρια και εμπνευστική δύναμη που σαν κινεί; Πως τα καταφέρνετε να συνδέεστε τόσο άμεσα με το ακροατήριο σας;
  Ερμηνεύω το κλασσικό ρεπερτόριο όπως είναι γραμμένο αλλά εκεί που έχω την πλήρη ελευθερία είναι όταν αυτοσχεδιάζω. Αυτό συνέβαινε στον κόσμο της κλασσικής μουσικής μέχρι λίγες δεκαετίες πριν. Αυτό έκαναν ο Mozart, ο Bach, ο Beethoven,ο Chopin, ο Liszt
και άλλοι όταν απολάμβαναν την κλασσική μουσική με αυτό το είδος της ελευθερίας, τον αυτοσχεδιασμό.
Μου αρέσει να επικοινωνώ με το κοινό γιατί πιστεύω ότι όλοι έχουμε ανάγκη από την ανθρώπινη επικοινωνία και η μουσική δημιουργία με αυτοσχεδιασμό παρέχει την καλλιτεχνική γέφυρα με το ακροατήριο μου. Το ωραίο πράγμα στον αυτοσχεδιασμό είναι ότι συμβαίνει σε μία στιγμή και μετά χάνετε για πάντα.
Σίγουρα, η συναυλία που θα ακούσουμε στις 14 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής θα περιλαμβάνει επίσης αποσπάσματα από έργα μεγάλων κλασσικών συνθετών όπως οSchumbert και Schumman. Θα περιλαμβάνει επίσης έργα σύγχρονων και ζώντων συνθετών όπως “ Τα Άρματα της Φωτιάς” του Βαγγέλη Παπαθανασίου. Είναι αυτοί οι αγαπημένοι σας συνθέτες γιατί ανταποκρίνονται περισσότερο στα δικά σας αισθήματα και στον δικό σας μουσικό χαρακτήρα;
   Θα παίξω μόνο Schumbert και Schumman και αυτοσχεδιασμούς στην συναυλία μου. Έκανα μόνο αυτοσχεδιασμό σε ένα video clip για “ Τα Άρματα της φωτιάς”, γιατί σκέφτηκα ότι θα ήταν ένας ωραίος τρόπος να τιμήσω τον Βαγγέλη, που είναι τόσο γνωστός και αγαπητός. Εάν κάποιος μου τραγουδήσει μία μελωδία του Βαγγέλη, θα είμαι πολύ ευτυχής να κάνω αυτοσχεδιασμό πάνω σε αυτήν. Ο καθένας μπορεί να τραγουδήσει κάτι σε μένα το οποίο είναι πολύ γνωστό. Πάντα αυτό είναι μια έκπληξη.
Το Ελληνικό κοινό θα ήθελε να μάθει περισσότερα για σας και για την μουσική σας σταδιοδρομία. Ποια είναι τα κορυφαία μουσικά γεγονότα στη σταδιοδρομία σας;
    Υπήρξαν πολλές εκπληκτικές στιγμές. Για παράδειγμα οι συνεργασίες μου με τη μεγάλη εμβληματική πιανίστρια Martha Argerich υπήρξαν για μένα κορυφαίες στιγμές. Το ντούο μου επίσης με τον μεγάλο βιολοντσελίστα Gautier Capucon, η ηχογράφηση του έργο μου “ExPatria” το οποίο βασίζεται στην παρούσα τραγική ιστορία της Βενεζουέλας, της πατρίδας μου ή η τελευταία μου σύνθεση το “Λατινικό Κονσέρτο”. Άλλη εκπληκτική στιγμή για μένα υπήρξε το παίξιμό μου στα εγκαίνια της προεδρίας Ομπάμα. Αποδίδω μεγάλη σημασία σε αυτές τις πολύ ιδικές στιγμές στη μουσική μου σταδιοδρομία οι οποίες μπορούν να ανευρεθούν στο διαδίκτυο. Οι ποιο φανταστικές όμως στιγμές που ενθυμούμαι είναι πάντα αυτοί που έρχονται από το κοινό και μου λένε για το πόσο μίλησε μέσα τους η μουσική. Αυτοί είναι οι πραγματικοί θρίαμβοι, όταν κάποιος καταλαβαίνει πραγματικά τις ιστορίες που προσπαθώ εγώ να τους πω για μένα ως συνθέτης και για ότι έχω ζήσει.
Σκεφτήκατε ποτέ να συνθέσετε η ίδια κλασσική μουσική πιάνου; Εφόσον είστε τόσο καλή και έχετε τόση έμπνευση στον αυτοσχεδιασμό, σίγουρα θα μπορείτε να κάνετε και νέες δημιουργίες και να συνθέσετε μουσική.
   Ναι είμαι επίσης συνθέτης. Είμαι υπερήφανη να πω ότι η τελευταία ηχογράφηση του Rachmaninov Κονσέρτο αρθ. 2 και το έργο μου “ExPatria” , με την YOA Orchestra of the Americas και με μαέστρο τον Carlos Miguel Prieto, κέρδισε το βραβείο “Latin Grammy ”. Την ζωντανή εκτέλεση του Λατινικού μου Kονσέρτου μπορεί να το δει κάνεις στο διαδίκτυο, στο ARTE CONCERT μέχρι τον Ιανουάριο και εργάζομαι τώρα πάνω σε ένα νέο ορχηστρικό έργο, πιάνου και εγχόρδων. Θα ευχόμουν να είχα περισσότερο χρόνο για να συνθέτω. Είμαι στη ζωή μου πολύ απασχολημένη ως πιανίστρια, ως επίτιμος πρόξενος της Διεθνούς Αμνηστίας , συνθέτης, μητέρα και γυναίκα, αλλά τα κάνω όλα ταυτόχρονα και ελπίζω πάντα να έχω περισσότερο χρόνο για να συνθέτω. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανακαλύψτε 21 παραλίες στο Νομό Φθιώτιδας (Εικόνες & Χάρτες)

Απο που πήρε το ονομά της η λουτρόπολη των Καμένων Βούρλων.Ποιά η σχέση της με την πλούσια κωμόπολη των Βουρλών της Μικράς Ασίας που κάηκε απο τους Τούρκους

Το "παπούτσι της νύφης",Ήθη και έθιμα του γάμου στο Μώλο.(video)