Σήραγγα Καλλιδρόμου:Η μακρύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της Ελλάδας και όλων των Βαλκανίων
Κονδύλια από τρία κοινοτικά πλαίσια στήριξης χρειάστηκε
να χρηματοδοτήσουν τη σήραγγα του Καλλίδρομου, έργο-γέφυρα (έτσι
ονομάζονται τα έργα που χρηματοδοτούνται από περισσότερα του ενός
πλαίσια στήριξης), το οποίο εξελίχθηκε σε σύγχρονο γεφύρι της Άρτας,
δεδομένου ότι χρειάστηκε 16 χρόνια για να υλοποιηθεί.
Η ολοκλήρωση του έργου, που θεωρείται το δυσκολότερο στο
σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ανοίγει το δρόμο για την
ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη που θα έπρεπε
να έχει ολοκληρωθεί εδώ και αρκετά έτη.
Η Σήραγγα Καλλιδρόμου με την ολοκλήρωση της θα είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Αποτελείται από 2 σήραγγες μονής γραμμής συνολικού μήκους 18.072,0 μέτρων. Η γεωλογική σύνθεση του όρους την κάνει να φιγουράρει μέσα στις πιο δύσκολες σήραγγες παγκοσμίως και αυτός είναι ο σημαντικότερος λόγος για την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης της που από το 2011 έφτασε να αναθεωρηθεί 3 φορές
Η Σήραγγα Καλλιδρόμου με την ολοκλήρωση της θα είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Αποτελείται από 2 σήραγγες μονής γραμμής συνολικού μήκους 18.072,0 μέτρων. Η γεωλογική σύνθεση του όρους την κάνει να φιγουράρει μέσα στις πιο δύσκολες σήραγγες παγκοσμίως και αυτός είναι ο σημαντικότερος λόγος για την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης της που από το 2011 έφτασε να αναθεωρηθεί 3 φορές
Οι αρχικές εργασίες ξεκίνησαν το 1997 (!!) αλλά δεν είχαν εκτιμηθεί σωστά οι τεχνικές δυσκολίες με αποτέλεσμα 14 χρόνια μετά να μην έχει ολοκληρωθεί ούτε η πλήρης διάνοιξη των μονών σηράγγων. Με δεδομένα τα δεκάδες προβλήματα που παρουσιάστηκαν οι εργασίες στην σήραγγα Καλλιδρόμου σήμερα συνεχίζονται με βραδείς ρυθμούς.
Θα ακολουθήσει η ηλεκτροκίνηση, η τηλεδιοίκηση και η παράδοση της που θα φτάσει εντέλει το 2016. Η μάξιμουμ ταχύτητες στον σχεδιασμό της σήραγγας είναι για 200 χλμ/ώρα. 19 χιλιόμετρα σταθερής επιδομής (εγκιβωτισμός των γραμμών επί σκυροδέματος, Slab-Track), εντός της Σήραγγας Καλλιδρόμου, για να επιτευχθούν υψηλότερες ταχύτητες διέλευσης και να μειωθούν οι απαιτήσεις συντήρησης της γραμμής.
Πηγή:ypodomes.com
Σχόλια