Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ψυχολογία της δωρεάς/ προσφοράς και της απολαβής!


  • Με την αφορμή της προκείμενης εορτής των Χριστουγέννων, είναι σύνηθες η ανταλλαγή δώρων! Το δώρο δηλώνει πώς σκέφτονται οι άνθρωποι για τους άλλους, σε τι εκτίμηση τους έχουν, με ποιο τρόπο απολαμβάνουν, πώς οικοδομούν και διατηρούν σχέσεις. Ερευνητές μελέτης της προσωπικότητας διερευνούν διάφορες πτυχές της δοσοληψίας και της λήψης δώρων, όπως το πώς οι δωρητές επιλέγουν τα δώρα, πώς χρησιμοποιούνται τα δώρα από τους παραλήπτες, πώς τα δώρα επηρεάζουν τη σχέση μεταξύ δωρητών και αποδεκτών.

    - Οι επιλογές των "επιλεκτικών" παραληπτών δώρου!

    Οι άνθρωποι τείνουν να γίνονται όλο και πιο επιλεκτικοί όσον αφορά τα αντικείμενα που θέλουν. Οι ερευνητές Andong Cheng, Meg Meloy και Evan Polman παρακολούθησαν 7.466 αγοραστές Black Friday το 2016. Διαπίστωσαν ότι από τους αγοραστές που ερωτήθηκαν, το 39% των αντικειμένων που αγόραζαν ήταν για άτομα που θεωρούσαν «επιλεκτικά» και τα εκτιμούσαν. Ενώ οι περισσότεροι από εμάς μπορεί να ψωνίσουμε για ένα επιλεκτικό πρόσωπο στη ζωή μας, γνωρίζουμε πολύ λίγα για το πώς οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν την πρόκληση των αγορών για ένα επιλεκτικό -εκλεκτό πρόσωπο. Οι αγοραστές είναι λιγότερο προσεκτικοί όταν διαλέγουν δώρα για ανθρώπους που πιστεύουν ότι είναι επιλεκτικοί. Έτσι οι άνθρωποι όταν αγοράζουν δώρα είναι πιο πιθανό να δώσουν απλές ευχετήριες κάρτες δώρων, ή να παραιτηθούν εντελώς από την προσπάθεια αγοράς δώρου όταν πρόκειται για έναν επιλεκτικό παραλήπτη. Σύμφωνα με την έρευνα, οι αγοραστές είναι πιο πιθανό να αγοράσουν ένα συγκεκριμένο πράγμα που ο επιλεκτικός παραλήπτης ζητά ειδικά. Με δύο λόγια λοιπόν καταλήγουμε στο ότι οι λιγότερο επιλεκτικοί άνθρωποι έχουν περισσότερες πιθανότητες να λαμβάνουν δώρα που δεν θέλουν, ενώ οι επιλεκτικοί παραλήπτες λαμβάνουν πιο συχνά αυτό που επιθυμούν!
  • - Η αντίληψη των παραληπτών σχετικά με τις απλές ευχετηρίες κάρτες ευχών !

    Η παραλαβή ενός δώρου μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολη, ειδικά εάν λάβετε υπόψη το 39% των αγορών για τα επιλεκτικά άτομα νοιώθουν απρόσωπτα.
    Οι κάρτες δώρων, φαίνεται ότι είναι ένα γλυκό απλό δώρο - οικονομικό και αποδεκτό από όλους!

    - Τα υλικά δώρα έναντι των εμπειριών

    Εαν επιθειμείτε τη βελτίωση της σχέσης σας με ένα φίλο, τον σύζυγό ή ένα μέλος της οικογένειάς σας, να το κάνετε αισθάνεστε πιο κοντά σε σας, δώστε μια ευχάριστη εμπειρία!
    Τα πειράματα που εξετάζουν τις πραγματικές και υποθετικές ανταλλαγές δώρων στις σχέσεις πραγματικής ζωής αποκαλύπτουν ότι τα βιωματικά δώρα παράγουν σημαντική βελτιώση στη δύναμη της σχέσης από τα υλικά δώρα, ανεξάρτητα από το αν το δώρο καταναλώνεται από κοινού.
    Τα βιωματικά δώρα συνήθως είναι τα συναίσθηματα που προκαλούται όταν καταναλώνονται τα δώρα και όχι όταν λαμβάνονται. Τα βιωματικά δώρα αναγνωρίζονται ως μια ιδιαίτερα αποτελεσματική μορφή κοινωνικών δαπανών και μπορεί να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στη βελτίωση της σχέσης μεταξύ του δωρητή και του παραλήπτη.
    Βίκυ Δασκαλάκη ψυχολόγος

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανακαλύψτε 21 παραλίες στο Νομό Φθιώτιδας (Εικόνες & Χάρτες)

Απο που πήρε το ονομά της η λουτρόπολη των Καμένων Βούρλων.Ποιά η σχέση της με την πλούσια κωμόπολη των Βουρλών της Μικράς Ασίας που κάηκε απο τους Τούρκους

Το "παπούτσι της νύφης",Ήθη και έθιμα του γάμου στο Μώλο.(video)