«Πρόσω ολοταχώς» για την εφαρμογή του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων!

 Βασίλης Φωτόπουλος Managing Partner, HFT Consulting
«Πρόσω ολοταχώς» για την εφαρμογή του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων!
«Πρόσω ολοταχώς» για την εφαρμογή του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων!
Μετά τη ψήφιση του νέου νόμου για τον  Εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών των επιχειρήσεων, υπάρχει έντονη δραστηριότητα από τους επαγγελματικούς φορείς της χώρας για ενημέρωση και κινητοποίηση στα πλαίσια της μεγάλης μάχης ενάντια στο επιχειρηματικό χρέος. Της αντιμετώπισης δηλαδή των οφειλών των επιχειρήσεων προς Δημόσιο, Ασφαλιστικά Ταμεία, Τράπεζες και Προμηθευτές, με έναν συνολικό, αποτελεσματικό και οριστικό τρόπο.
Μέσα από αυτό τον πολύ χρήσιμο δημόσιο διάλογο, αναλύονται και διευκρινίζονται στο ευρύ κοινό οι λεπτομέρειες της εφαρμογής του νόμου, τόσο με τις τοποθετήσεις των εξειδικευμένων ομιλητών όσο και με τις απαντήσεις σε εύστοχες ερωτήσεις των παρευρισκόμενων.
Μεταξύ άλλων ξεχώρισε η πρόσφατη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε από τους Κοινωνικούς Εταίρους σε συνεργασία με την ΚΕΕΕ στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ), παρουσία του Ειδικού Γραμματέα Ιδιωτικού Χρέους κ. Κουρμούση και εκπροσώπων των ελληνικών τραπεζών, με μεγάλη συμμετοχή κοινού εντός της αιθούσης αλλά και μέσω της μετάδοσης live streaming από την ιστοσελίδα του EBEA.
Πραγματοποιήθηκε μια διεξοδική συζήτηση τόσο όσον αφορά στην παρουσίαση του συνολικού πλάνου εφαρμογής του νόμου και της ηλεκτρονικής πλατφόρμας υποβολής των αιτημάτων ρύθμισης οφειλών (που θα τεθεί σε ισχύ στις 3 Αυγούστου 2017), όσο και για πολλά επιμέρους θέματα της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, με σημαντικότερα σημεία τα εξής:
  • Οι τράπεζες θα είναι σε θέση να υποστηρίξουν ρυθμίσεις ως προς τα δάνεια των επιχειρήσεων αρκεί αυτές να μπορούν να αποδείξουν ότι είναι βιώσιμες. Οι ρυθμίσεις αυτές μπορούν να οδηγήσουν ακόμα και σε «κούρεμα» οφειλών, κάτι που στο παρελθόν ήταν πολύ δύσκολο να συμβεί καθώς τα στελέχη των τραπεζών είχαν ποινικές ευθύνες ενώ σήμερα προστατεύονται από κάτι τέτοιο.
  • Οι επιχειρήσεις που θα αποφασίσουν να κάνουν αίτηση στον νόμο θα πρέπει να είναι σε θέση να αναφέρουν όλα τα οικονομικά και περιουσιακά τους στοιχεία και μια σοβαρή και ρεαλιστική μελέτη βιωσιμότητας για την επιχείρηση τους.
  • Σχετικά με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο έγινε σαφές ότι ακόμα και οι επιχειρήσεις που έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους μέσα στο 2017, αν το ποσό στις 31/12/2016 ήταν ληξιπρόθεσμο (ακόμα και για μια ημέρα) μπορούν να κάνουν αίτηση στον νόμο, εφόσον ικανοποιούν και τα υπόλοιπα κριτήρια. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να διεκδικήσουν ακόμα καλύτερους όρους ως προς την τρέχουσα ρύθμιση που έχουν κάνει (για παράδειγμα αύξηση των δόσεων έως και 120 μήνες!)
  • Η ηλεκτρονική πλατφόρμα αναμένεται να είναι έτοιμη μέχρι τις 31/7/2017 και σε αυτήν αναμένεται να υπάρχει διασύνδεση με τα συστήματα των Τραπεζών έτσι ώστε να μπορούν να δεχτούν τις αιτήσεις των επιχειρήσεων μετά τις 3 Αυγούστου όποτε και αναμένεται ότι θα υπάρξει σημαντική ροή.
Το επόμενο χρονικό διάστημα, μέχρι την έναρξη των υποβολών των αιτήσεων του Αυγούστου, αναμένεται πολύ κρίσιμο αλλά και χρήσιμο καθώς θα διευκρινιστούν όλες οι λεπτομέρειες της εφαρμογής του νόμου (και με έκδοση των σχετικών ΚΥΑ) και θα δημιουργηθούν οι αναγκαίες υποδομές για να τρέξει η όλη διαδικασία.

Συμβουλευτική υποστήριξη διαδικασίας εξωδικαστικού συμβιβασμού

Για όλες τις εξελίξεις στο αντικείμενο του εξωδικαστικού συμβιβασμού οφειλών επιχειρήσεων η επιστημονική μας ομάδα παρακολουθεί τις εξελίξεις και ενημερώνει συστηματικά τους οφελούμενους και το ευρύ κοινό για την εφαρμογή του.
Παράλληλα αξιοποιώντας την πολυετή εμπειρία της στην χρηματοοικονομική συμβουλευτική η εταιρεία HFT Consultants παρέχει στους πελάτες της ένα ολοκληρωμένο σύνολο συμβουλευτικών υπηρεσιών για όλα τα βήματα της διαδικασίας του εξωδικαστικού συμβιβασμού οφειλών επιχειρήσεων.
Μέσω του άριστα εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού μας υποστηρίζουμε τη σύνταξη της βέλτιστης πρότασης ρύθμισης των οφειλών της επιχείρησής σας καθώς και τη συνολική διαδικασία τεκμηρίωσης και υποβολής της αίτησής σας στα πλαίσια εφαρμογής του νέου θεσμικού πλαισίου.
Διακρίνονται τα παρακάτω αντικείμενα συμβουλευτικής υποστήριξης:
  • Έλεγχος προϋποθέσεων υπαγωγής επιχείρησης στον νόμο.
  • Τεκμηρίωση της αίτησης υπαγωγής με συγκέντρωση και αξιοποίηση όλων των απαραίτητων εγγράφων και πληροφοριών ανάλογα με τον τύπο και τις ανάγκες τις εκάστοτε επιχείρησης.
  • Σύνταξη επιχειρηματικού σχεδίου – μελέτης βιωσιμότητας της επιχείρησης για την υποστήριξη της πρότασης ρύθμισης χρεών προς τους οφειλέτες της.
  • Διαμόρφωση σεναρίων αναδιάρθρωσης χρέους και μελλοντικών χρηματορροών που το καθιστούν βιώσιμο.
  • Σύνταξη και υποβολή της αίτησης υπαγωγής στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΕΓΔΙΧ (ή εναλλακτικά σε έντυπη / ψηφιακή μορφή μέχρι να δημιουργηθεί η σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα).
  • Υποστήριξη διαδικασίας διαπραγμάτευσης μετά την υποβολή της αίτησης. Σχεδιασμός και υποστήριξη διαπραγματευτικής στρατηγικής σε όλα τα βήματα της διαπραγμάτευσης. Αξιολόγηση πιθανών αντιπροτάσεων πιστωτών και συμβουλευτική υποστήριξη οφειλέτη για τελική αποδοχή της βέλτιστης αντιπρότασης. Αξιολόγηση οριστικής συμφωνίας με τους πιστωτές για ρύθμιση της οφειλής.
  • Υποστήριξη ολοκλήρωσης συμβιβασμού. Υποστήριξη νομικού συμβούλου επιχείρησης για την ολοκλήρωση των νομικών εγγράφων της αναδιάρθρωσης χρέους.
Για περισσότερες πληροφορίες και εξειδικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό των οφειλών επιχειρήσεων επικοινωνήστε με την HFT Consultants στο τηλέφωνο 210 65 65 400 ή στο email vfotop@hft.gr και για ΔΩΡΕΑΝ αρχική συνάντηση ενημέρωσης και εξατομικευμένης προσέγγισης λύσης για την επιχείρησή σας.
Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Από τo Mώλο με τρένο στο κέντρο της Ευρώπης! Και όμως μεσα στο 2017 θα γίνει πραγματικότητα !

ΔΗΜΟΣ ΜΩΛΟΥ - ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:Ανακοίνωση για την εμφάνιση φυτοπλαγκτόν στις παραλίες του Μαλιακού