Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ART AND PHILOSOPHY ISLAND ΣΤΗ ΝΗΣΟ ΑΙΓΙΛΕΙΑ


Η ΑΜΚΕ : » Πρωτοβουλία για την δημιουργία του:
«Νησί Τεχνών και Φιλοσοφίας»©
«Art and Philosophy Island» ©
πιστεύει ακράδαντα ότι η Ελλαδα μπορεί να γίνει ξανά Κοιτίδα Ανάπτυξης και Προβολής Παγκόσμιου Πολιτισμού, που θα συνεισφέρει τα μέγιστα και στην δική της κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη !!
Εξειδικεύοντας και μετουσιώνοντας το παραπάνω όραμα σε πράξη, η «Art and Philosophy Island»© Initiative προτείνει την μετατροπή της Νήσου Αιγίλειας σε Art and Philosophy Island©, δηλαδή σε ένα σύγχρονο, Παγκόσμιο Πολιτιστικό Κέντρο, το οποίο θα σηματοδοτεί στην διεθνή κοινότητα, τα επιτεύγματα και τις διαρκείς δυνατότητες της Ελλάδας σε στενή και άρρηκτη σχέση με την αδιαφιλονίκητη πολιτιστική και ιστορική της κληρονομιά.
Φιλοδοξία της Art and Philosophy Island©, Initiative είναι :
Η Νήσος Αιγίλεια να διέπεται από καθεστώς τέτοιο έτσι ώστε να είναι δυνατή η ελεύθερη επίσκεψη και η παραμονή σε αυτό, επισκεπτών απο όλα τα κράτη μέλη, ακόμα και όταν αυτά είναι αντιμαχόμενα και προτείνει η πολιτεία να το ανακηρύξει ως :
Νησί Ειρήνης, Πολιτισμού &  Ανταλλαγής Ιδεών με Πανανθρώπινη Σημασία και Αποστολή
Για την υλοποίηση του παραπάνω οράματος είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί στο νησί ένα Παγκόσμιο Πολιτιστικό Κέντρο που θα αποτελείται από Συνεδριακά κεντρα εργασιών και από Εθνικές Εστίες Πολιτισμού (εθνικοί ξενώνες για κάθε χώρας μέλος της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Οικογένειας), ένα μεγάλο Συνεδριακό κέντρο, ζώνη φιλοξενίας επισκεπτών (ξενοδοχείο,εστιατόρια,«αγορά»,κλπ), ζώνη αναψυχής και αθλοπαιδιών (tennis, basket, volley, 5×5, πίστα αναρρίχησης κλπ), και ζώνη ανοικτού «αρχαιοελληνικού» θεάτρου. Στο νησί θα αναπτυχθούν πρότυποι αμπελώνες και ελαιώνες με παραδοσιακό οινοποιείο και ελαιουργείο, σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις, μαρίνα και ελικοδρόμιο .
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημανθεί ότι η φιλοσοφία ανάπτυξης του νησιού θα καθορίζεται από τις αρχές της Οικολογίας και της Αειφόριας, αφού οι χώροι πρασίνου θα καταλαμβάνουν περισσότερο από τα 4/5 του νησιού.
Η κίνηση στους δρόμους θα γίνεται μόνο με ηλεκτρικά οχήματα, ποδήλατα και οποίο άλλο μέσο έχει μηδενικούς ρύπους και θόρυβο, τα δε κτήρια θα είναι βιοκλιματικά, χαμηλά, πλήρως ενταγμένα στο περιβάλλον, με πολύ πράσινο, ακόμα και στην οροφή τους και εξωτερικά λιτά, έτσι ώστε οπτικά να ενσωματώνονται στο τοπίο .
Οι Εθνικές Εστίες Πολιτισμού θα ανήκουν, θα διαχειρίζονται και θα αποτελούν το ”σπίτι” της κάθε χώρας με μεγάλη αίθουσα εκθέσεων και εκδηλώσεων κάθε μέλους. Το μέγεθος θα είναι ανάλογο με το μέγεθος κάθε χώρας. Οι εστίες θα χρησιμοποιούνται σε όλη την διάρκεια του έτους ετσι ώστε με χαμηλό κόστος, να συμετέχουν στις πολιτιστικές, επιστημονικές, αθλητικές εκδηλώσεις που επιθυμούν, όπως και σε διεθνή σεμινάρια, συνέδρια, συσκέψεις κορυφής, θεατρικές παραστάσεις και άλλες εκδηλωσεις πολιτισμού.
Αγώνες (μη μηχανοκίνητοι ) ιστιοπλοΐας, wind surfing, καταδύσεων κλπ. θα διατηρούν ζωντανές τις δραστηριότητες σε όλη την διάρκεια του χρόνου !
Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η δημιουργία, και η λειτουργία του κέντρου θα συνεισφέρει στην συνεχή παγκόσμια προβολή της χώρας μας με σειρά από οικονομικά, διπλωματικά και στρατηγικά οφέλη καθώς και εκατοντάδες θέσεις εργασίας.
Η Νήσος Αιγίλεια επιλέχθηκε ως τόπος υποδοχής του Παγκόσμιου Πολιτιστικού Κέντρου μετά από ενδελεχή έλεγχο και ανάλυση σειράς εναλλακτικών λύσεων, διότι είναι ενα νησί που ευρίσκεται πλησίον της πρωτεύουσας και του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών, έχει εύκολη πρόσβαση (βρίσκεται σε ολιγόλεπτη απόσταση από το νέο λιμάνι της Αγίας Μαρίνας -Μαραθώνα), έχει μορφολογία με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σχήμα, έχει ιδανική χωροταξική διαμόρφωση και μέγεθος (3200 στρέμ) που επιτρέπει πολύμορφη ανάπτυξη, είναι προστατευμένο από ανέμους ακόμη και τους δύσκολους καλοκαιρινούς μήνες και επιπλέον δεν υπάρχουν εμπλοκές με την αρχαιολογία, Natura, ορνιθολογική εταιρεία κλπ οπότε προσφέρεται για άμεση έναρξη των απαιτούμενων έργων.
Η χρηματοδότηση, η ανάπτυξη, η λειτουργία και ο έλεγχος για το εν λόγω έργο περιγράφονται εν συντομία παρακάτω, ενώ την ευθύνη για τον συντονισμό του συνόλου των δράσεων που αφορούν, την εξεύρεση πόρων για την χρηματοδότηση του έργου, την επιλογή αναδόχου για την ανάπτυξη την απαιτούμενης υποδομής καθώς και της λειτουργίας του κέντρου εχει μελετήσει η: «Art and Philosophy Island» © Initiative
Το ύψος της εν λόγω επένδυσης εκτιμάται ότι θα είναι της τάξεως των 1,5 – 2 δις€. Το εν λόγω ποσόν θα συγκεντρωθεί από τις συνεισφορές των χώρων μελών της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Οικογένειας, και τους χορηγούς τους, που θα προσκληθούν και θα αποφασίσουν να εγκατασταθούν στο Art and Philosophy Island με βάση το Art and Philosophy Island© Development Contribution Plan που εχει μελετηθεί και θα αναπτυχθεί από την «Art and Philosophy Island»© Initiative.
Παράλληλα και με ευθύνη του «Art and Philosophy Island»© Initiative, σε συνεργασία με διεθνείς αναγνωρισμένους φορείς και ιδρύματα, θα καθορισθούν οι κανόνες και το πλαίσιο ανάπτυξης και λειτουργίας του «Art and Philosophy Island»©, σε συνεργασία και με Ελληνικές και διεθνείς, εξειδικευμένες στο αντικείμενο, εταιρείες συμβούλων.
Θα συνταχθούν τα απαραίτητα RfPs προκειμένου να επιλεγούν μέσα από διεθνείς διαγωνισμούς οι καλύτερες προτάσεις και οι ανάδοχοι διεθνούς κύρους που θα καλύπτουν τις απαραίτητες προδιαγραφές για να φέρουν σε πέρας, με απόλυτη επιτυχία, τα επι μέρους έργα ενός τέτοιου «project».
Σύμφωνα με τα υφιστάμενα στοιχεία και τις υφιστάμενες αρχικές προμελέτες εφικτότητος (prefeasibility studies) που έχει μέχρι τώρα εκπονήσει η «Art and Philosophy Island»© Initiative από την στιγμή που η Ελληνική κυβέρνηση θα εκχώρησει τη χρήση της Νήσου Αιγίλειας, θα απαιτηθούν περίπου2-2 ,5 χρόνια για την προετοιμασία και 3-4 περίπου χρόνια για την ανάπτυξη των εγκαταστάσεων.
Το «Νησί Τεχνών και Φιλοσοφίας»© μόλις ολοκληρωθεί και λειτουργήσει θα αποτελεί ένα απο τα μεγαλύτερα έργα πολιτισμού και συμφιλίωσης των λαών με πανανθρώπινη σημασία!
Η συμβολή στην υλοποίηση του, από όλους τους εμπλεκομένους θα είναι τεράστια και ανάλογη θα είναι και η προβολή της συμβολής τους !
Τα ονόματα των σπουδαιότερων φιλοσόφων καθώς και εκείνα των 10 μουσών θα στολίζουν τα συνεδριακά κέντρα και τα λοιπά οικήματα .
Οι 9 μούσες για τις τέχνες ήταν…
Καλλιόπη (επική ποίηση ), Ευτέρπη (μουσική), Κλειώ (ιστορία),
Ερατώ (λυρική ποίηση), Μελπομένη (τραγωδία),
Πολυμνία (ιερή ποίηση),
Τερψιχόρη (χορός), Θάλεια (κωμωδία), Ουρανία (αστρονομία) και 10η η
Σαπφώ (ποίηση)!
Δημιουργία πρότασης
Αλέξανδρος Κάντζης & Συνεργάτες
(τηλέφωνο επικοινωνίας 6974034700)
Πτήση πάνω από τον άγνωστο παράδεισο του Ευβοϊκού όπου υπήρξε λημέρι των οπλαρχηγών του 1821. Εκεί στην αρχαιότητα οι Πέρσες φυλάκισαν τους Ερετριείς και το ΥΠΕΞ σκέφτηκε να το μετατρέψει σε διεθνές θέρετρο (βίντεο drone) 12/11/2016 Κατηγορίες: FEATURED, VIRAL VIDEOS Ετικέτες: 1821, Αιγιλεία, δύτες, ενάλιες αρχαιότητες, Ευβοϊκός, θερινό Νταβός, λημέρι, μαραθώνας, ναυάγιο, Οδυσσέας Ανδρούτσος, Στουρονήσι, Στύρα Το ακατοίκητο νησί απέναντι από τα Ν. Στύρα Ευβοίας που περιβάλλεται από τυρκουάζ νερά, έγινε γνωστό στο ευρύ κοινό από την δήλωση του μέχρι πρότινος υφυπουργού Εξωτερικών, Δημήτρη Μάρδα, ότι θα ήθελε να δημιουργήσει εκεί θερινό θέρετρο στα πρότυπα του Νταβός. Δηλαδή διεθνές συνεδριακό κέντρο με κατοικίες, όπου θα συναντώνται οι αρχηγοί κρατών για να συζητήσουν διεθνή ζητήματα. Ο υπουργός μετά τον ανασχηματισμό του Νοεμβρίου του 2016 έφυγε από την κυβέρνηση και το νησί επέστρεψε πάλι στη «αιώνια ησυχία» του. Οι ντόπιοι το αποκαλούν Στουρονήσι, καθώς είναι το μεγαλύτερο από το μικρό σύμπλεγμα νησιών που βρίσκονται στον κόλπο των Νέων Στύρων. Στη δυτική πλευρά του υπάρχει σε κοντινή απόσταση μια βραχονησίδα, η οποία ονομάζεται «Άγιος Ανδρέας». Σ’ αυτό το σημείο σχηματίζονται αβαθή τιρκουάζ νερά μεταξύ των δύο νησιών.Ο γεωλογικός σχηματισμός αποτελεί μέρος της γης που καταβυθίστηκε και ένωνε κάποτε την Εύβοια με τα νησιά και ενδεχομένως με την Αττική. Η Αιγιλεία, όπως επίσημα αποκαλείται, είναι το μεγαλύτερο νησί του συμπλέγματος. Οι Πέρσες αποβίβασαν στο νησί αιχμαλώτους μετά την καταστροφή της Ερέτριας το 490 π.Χ. και κατευθύνθηκαν προς Μαραθώνα για την απόβαση και την περίφημη μάχη με τους Αθηναίους. Φωτο: Χρ.Βασιλόπουλος Οι Πέρσες αποβίβασαν στο νησί αιχμαλώτους μετά την καταστροφή της Ερέτριας το 490 π.Χ. και κατευθύνθηκαν προς Μαραθώνα για την απόβαση και την περίφημη μάχη με τους Αθηναίους. Φωτο: Χρ.Βασιλόπουλος Το λημέρι των οπλαρχηγών του 1821 andoutsosΣτην επανάσταση του ’21 το νησάκι χρησιμοποιήθηκε και ως στρατόπεδο του Νικόλαου Κριεζώτη, ο οποίος στις 15 Ιανουαρίου του 1822 μαζί με τον Οδυσσέα Ανδρούτσο, τον Κυριακούλη Μαυρομιχάλη και τον Βάσο Μαυροβουνιώτη, κατέλαβαν τα Στύρα και στη συνέχεια πολιόρκησαν την Κάρυστο. Με τον ερχομό του Οδυσσέα, μαζεύτηκαν όλοι οι σκορπισμένοι επαναστάτες και αποφάσισαν να χτυπήσουν το κάστρο, όπου είχαν οχυρωθεί οι Τούρκοι. Ο Ανδρούτσος τότε έκανε μια κίνηση καθοριστική και έκοψε το νερό στους πολιορκημένους και σφυροκόπησε τις θέσεις τους. Απροσδόκητα, όμως, στα μέσα Φεβρουαρίου, ο Οδυσσέας έλυσε την πολιορκία, διέταξε το στρατό του να πάει στα Βρυσάκια και ο ίδιος έφυγε για την Αθήνα. Η ανεξήγητη αυτή ενέργεια απαντήθηκε αργότερα από την έρευνα που έκανε ο Χαρίλαος Τρικούπης. Στο αποκαλυπτικό έγγραφο που βρήκε, προκύπτει ότι ο Άρειος Πάγος είχε διατάξει τον Ανδρούτσο να φύγει από την Εύβοια. Φαίνεται ότι κάποιοι πολιτικοί της εποχής του Αγώνα δεν ήθελαν μια ακόμα νίκη του Ανδρούτσου και προτίμησαν την τουρκική κυριαρχία στην περιοχή. (σημ. Άρειος Πάγος ονομαζόταν η τοπική διοίκηση της ανατολικής Στερεάς Ελλάδας. Αποτελούνταν από 12 μέλη και είχε εκτελεστικό έργο. Ιδρύθηκε από το Θεόδωρο Νέγρη, που ήταν πρόεδρός του) Στύρα και Στουρονήσι σε μια ασυνήθιστη λήψη από το αεροπλάνο. Στο νησί υπάρχει το εξωκλήσι της Ζωοδόχου Πηγής, που γιορτάζει στις 13 Μαΐου. Στο Στουρονήσι βόσκουν κατσικοπρόβατα και υπάρχουν πολλά κουνέλια. Φωτο: Χρ.Βασιλόπουλος Στύρα και Στουρονήσι σε μια ασυνήθιστη λήψη από το αεροπλάνο. Στο νησί υπάρχει το ξωκκλήσι της Ζωοδόχου Πηγής, που γιορτάζει στις 13 Μαΐου. Φωτο: Χρ.Βασιλόπουλος Το νησί ταυτίζεται με την αρχαία Αιγιλεία Ο Ηρόδοτος την ονομάζει «νήσον Στυρέων» και αναφέρει ότι εκεί αποβίβασαν για λίγο τους αιχμαλώτους τους ο Δάτις και ο Αρταφέρνης, μετά την καταστροφή της Ερέτριας το 490 π.Χ, προτού οδηγήσουν τους Πέρσες στο Μαραθώνα. Ο φάρος στο γειτονικό νησάκι Βερδούγια. Ο φάρος στο γειτονικό νησάκι Βερδούγια. Η πρώτη γραπτή μαρτυρία για την περιοχή γίνεται από τον Όμηρο στην Ιλιάδα, στον«νηών κατάλογο», όπου καταγράφεται η συμμετοχή της πόλης των Στύρων, μαζί με τις άλλες ευβοϊκές, στην εκστρατεία κατά της Τροίας, υπό τις διαταγές του Ελαφήνορα. Ο Ηρόδοτος κατατάσσει τους Στυρείς, στο προελληνικό φύλο των Δρυόπων. Οι Δρύοπες ενώ αρχικά κατοικούσαν γύρω από την Οίτη και τον Παρνασσό, μετά την κάθοδο των Δωριέων διώχτηκαν προς την Πελοπόννησο και την Εύβοια όπου κατοίκησαν στις περιοχές του Δύστου, των Στύρων και της Καρύστου. Αντίθετα από την άποψη αυτή, ο αρχαίος γεωγράφος Στράβων αποδίδει την ίδρυση των Στύρων σε αποίκους από την Αθηναϊκή Τετράπολη του Μαραθώνα. Κατά τη διάρκεια των Περσικών Πολέμων, οι Στυρείς με δύο τριήρεις, συμμετείχαν μαζί με τους Χαλκιδείς και τους Ερετριείς στην ναυμαχία της Σαλαμίνας το 480 π.Χ. και ένα χρόνο αργότερα, με πεζοπόρο τμήμα, στη Μάχη των Πλαταιών, όπως αναφέρεται στον αναθηματικό τρίποδα που αφιέρωσαν οι Αθηναίοι, μετά την νίκη τους, στον θεό Απόλλωνα στους Δελφούς. Η πόλη συμμετείχε μαζί με τις υπόλοιπες Ευβοϊκές στην Αθηναϊκή Συμμαχία από το 477 π.Χ. Κατά τη διάρκεια της Σικελικής εκστρατείας, στη δεύτερη φάση του Πελοποννησιακού πολέμου, οι Στυρείς πήραν μέρος στο πλευρό των Αθηναίων. Από τις αρχές του 4ου αιώνα οι επιγραφές μαρτυρούν ότι η περιοχή τέθηκε υπό την κυριαρχία των Ερετριέων. Στον Λαμιακό πόλεμο το 322 π.Χ, ανάμεσα στους Μακεδόνες και τους Αθηναίους, οι Στυρείς υποστήριξαν τους πρώτους και για το λόγο αυτό, η πόλη τους καταστράφηκε από τον Αθηναίο στρατηγό Λεωσθένη. Styra - Kastro - Drakospita Κατά την περίοδο της Φραγκοκρατίας, δημιουργήθηκε το Κάστρο των Αρμένων ή Λαρμένων. Τα ερείπια σώζονται στην κορυφή του Αγίου Νικολάου (Διακόφτι) σε υψόμετρο 450 μ, στο όρος Κλιόσι πάνω από τα Στύρα. Στο βάθος, ανάμεσα από την εντυπωσιακή μεγαλιθική πύλη, διακρίνεται το νησί Αιγιαλεία. Οι Στυρείς ήταν φημισμένοι αλιείς οστράκων πορφύρας, απαραίτητων για τη βαφή των υφασμάτων. Η δραστηριότητα αυτή ήταν ιδιαίτερα κερδοφόρα και την ασκούσαν επίσης οι Ερετριείς και οι Χαλκιδείς. Την περίοδο της ρωμαιοκρατίας, η περιοχή των Στύρων και της Καρύστου στήριζε την οικονομία της στην εξόρυξη της περίφημης «στυρίας ή καρυστίας λίθου», ενός είδους πράσινου μαρμάρου που είχε ιδιαίτερη ζήτηση εκείνη την περίοδο. Θραύσματα πινακίδων και επιγραφές του 4ου π.Χ. αιώνα μαρτυρούν ότι στην περιοχή λατρευόταν ιδιαιτέρως η Αφροδίτη και ο Ασκληπιός. Αμφορείς στο βυθό της Αιγιλείας. Ευρήματα σε βάθος 45 μέτρων Αμφορείς στο βυθό της Αιγιλείας. Ευρήματα σε βάθος 45 μέτρων Το ναυάγιο με τους αμφορείς Η αρχαιολογική έρευνα στο νησί ήταν περιορισμένη μέχρι το 2007. Τότε στις βόρειες ακτές ανακαλύφθηκε σε βάθος 46 µέτρων, ένα αρχαίο ναυάγιο φορτωµένο µε αµφορείς. Στο σημείο καταδύθηκαν οι δύτες Γιάννης Μπακλής, Θεόδωρος Στάμου και Μογαντάμ Γολιπούρ για την καταγραφή του βυθού και των ευρημάτων. Τις υποβρύχιες έρευνες για το ναυάγιο κατέγραψε ο κινηματογραφικός φακός στο ντοκιμαντέρ «Νήσος Αιγιλεία, Ναυάγιο VI» του Βασίλη Μεντόγιαννη. Το ντοκιμαντέρ κέρδισε το βραβείο στο 6ο «Παγκόσμιο Φεστιβάλ Υποβρυχίων Ταινιών Μικρού Μήκους. Δείτε βίντεο με drone του συνεργάτη μας Haanity που κατέγραψε το μαγευτικό νησί που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από την Αθήνα: Με πληροφορίες από southevia και Eastern Mediterranean Maritime Archaeology Foundation...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/ptisi-pano-apo-ton-agnosto-paradiso-tou-evvoikou-opou-ipirxe-limeri-ton-oplarchigon-tou-1821-eki-stin-archeotita-i-perses-filakisan-tous-eretriis-ke-to-ipex-skeftike-na-to-metatrepsi-se-diethnes-ther/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανακαλύψτε 21 παραλίες στο Νομό Φθιώτιδας (Εικόνες & Χάρτες)

Απο που πήρε το ονομά της η λουτρόπολη των Καμένων Βούρλων.Ποιά η σχέση της με την πλούσια κωμόπολη των Βουρλών της Μικράς Ασίας που κάηκε απο τους Τούρκους

Το "παπούτσι της νύφης",Ήθη και έθιμα του γάμου στο Μώλο.(video)