«Το πιο σύντομο ανέκδοτο στις Βρυξέλλες ήταν η σήραγγα Καλλιδρόμου»



«Το πιο σύντομο ανέκδοτο στις Βρυξέλλες, από το 1997, ήταν η σήραγγα Καλλιδρόμου». Με αυτό τον τρόπο, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θανάσης Βούρδας καυτηρίασε, πριν από λίγες ημέρες, σε εργοτάξιο της εταιρείας στο Λιανοκλάδι, τις παθογένειες των σιδηροδρομικών έργων. «Αυτό δεν συμβαίνει πλέον. Η σήραγγα είναι πραγματικότητα και θα παραδοθεί», συμπλήρωσε ο κ. Βούρδας.
Σήμερα, η υποδομή έχει φτάσει στο 98%, καθώς απομένει η ολοκλήρωση της σκυροδέτησης των καναλιών, που προϋποθέτει το πέρασμα των καλωδίων.
Αντίστοιχα, η επιδομή στο 98%. Έχει κατασκευαστεί πλήρως η σταθερή επιδομή της σήραγγας και των δύο κλάδων και υπολείπονται τα μεταβατικά τμήματα, από τη σταθερή επιδομή στη σκυρογραμμή, στην είσοδο και την έξοδο της σήραγγας.
Τέλος, η ηλεκτροκίνηση στο 65%. Έχουν εγκατασταθεί το σύνολο των δοκίδων, των κονσολών, του αγωγού επιστροφής και των μηχανισμών τάνυσης και σε εξέλιξη είναι οι εργασίες εγκατάστασης της Εναέριας Γραμμής Επαφής (ΕΓΕ).
Η σήραγγα του Καλλιδρόμου, η οποία θα παραδοθεί το 2017, αποτελεί το σύγχρονο «γιοφύρι της Άρτας» για τους σιδηροδρομικούς, αφού ο πρώτος διαγωνισμός για την κατασκευή της προκηρύχτηκε το 1997!
Έκτοτε, έχουν υπάρξει πολλά «επεισόδια», με έκπτωτους εργολάβους, νέες προκηρύξεις, παρατάσεις, κτλ.
Το εντυπωσιακό είναι ότι τις εργασίες, στην εν λόγω σήραγγα, έχουν επιθεωρήσει δυο πρωθυπουργοί και κάμποσοι υπουργοί Μεταφορών (Μ. Λιάπης, Μ. Βορίδης, κτλ.).
Ποια είναι η αιτία που προβάλλεται για τις καθυστερήσεις; Τα ιδιόμορφα γεωλογικά χαρακτηριστικά της περιοχής.
Όταν ολοκληρωθεί θα είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, με συνολικό μήκος 9.036 μέτρα. Εξαιτίας των γεωλογικών της χαρακτηριστικών, έχει συγκεντρώσει μελετητικό και ακαδημαϊκό ενδιαφέρον, ακόμα και το εξωτερικό.
Ωστόσο, το μεγάλο ερώτημα που πλανάται είναι το ακόλουθο: Γιατί τα πιο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα βρέθηκαν, τόσο εκτός, αρχικών χρονοδιαγραμμάτων; Ποιος ευθύνεται, αλλά και ποιος… ευνοήθηκε όλα αυτά τα χρόνια;
Οι ευθύνες που βαραίνουν τις πολιτικές ηγεσίες, την σιδηροδρομική κοινότητα και τον εργοληπτικό κλάδο πολλές.
Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Από τo Mώλο με τρένο στο κέντρο της Ευρώπης! Και όμως μεσα στο 2017 θα γίνει πραγματικότητα !

Αθήνα – Μώλο-Λαμία-Αθήνα με τον Προαστιακό κάθε μία ώρα;